loading...
مجله تفریحی سرگرمی | پی اچ موزیک
پی اچ بازدید : 179 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (0)

 

شهادت حضرت فاطمه

انشا و تحقیق درباره شهادت حضرت فاطمه

انشا و تحقیق درباره شهادت حضرت فاطمه

شهادت حضرت فاطمه

شهادت حضرت فاطمه (س)

لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام

 

در اوراق تاریخ

در منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم.

 

سلیم بن قیس می‌گوید:

از ابن‌عباس شنیدم كه می‌گفت: چون بیماری حضرت فاطمه علیهاالسلام شدید شد، علی‌علیه السلام را طلبید و فرمود:

 

"وصیت می‌كنم تو را كه بعد از من با امامه دختر خواهر من زینب ازدواج کنی و تابوت مرا چنانچه ملائكه برای من وصف كردند، بسازی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا در[تشییعٍ] جنازه من حاضر شوند.

 

پس همان روز فاطمه علیهاالسلام از دنیا رحلت كرد. از صدای گریه، مدینه به لرزه در آمد و مردم را دهشتی روی داد مانند روز وفات حضرت رسالت صلی الله علیه و آله و سلم."

 

پس ابوبكر و عمر به تعزیه حضرت علی علیه السلام آمدند و گفتند:

 

تا ما حاضر نشویم بر دختر رسول خدا نماز نگزار.

 

چون شب رسید، حضرت علی علیه السلام، عباس و فضل پسر او و مقداد و سلمان و ابوذر و عمّار را طلبید و بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نماز گزارد و او را دفن نمود. چون صبح شد، مقداد به ابوبكر و عمر گفت:

 

ما دیشب فاطمه را دفن كردیم. عمر به ابوبكر گفت: نگفتیم چنین خواهند كرد؟ عباس گفت: فاطمه خود چنین وصیت كرده بود كه شما بر او نماز نخوانید. عمر گفت: شما كینه قدیم خود را هرگز ترك نمی‌كنید، والله كه می‌روم او را از قبر در آورم و بر او نماز می‌كنم. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: به خدا سوگند اگر این کار را انجام دهی، شمشیر خود را از غلاف بكشم و در نیام نكنم تا تو را و جماعت بسیاری را به قتل رسانم. بعد از این، ایشان توطئه كردند كه علی علیه السلام را به قتل رسانند و گفتند: تا او را نكشیم ما به اهداف خود نمی‌رسیم. ابوبكر گفت: چه كسی این جرأت را می‌كند؟ عمر گفت: خالد بن ولید. پس او را طلبیدند و گفتند: می‌خواهیم تو را بر امر عظیمی بگماریم.

 

گفت: مرا بر هر کاری می‌خواهید بگمارید، اگرچه بر كشتن علی باشد. گفتند: از برای همین تو را طلبیدیم. خالد گفت: چه وقت او را به قتل برسانم؟ ابوبكر گفت: در وقت نماز در پهلوی او بایست، چون سلام نماز گوید گردن او را بزن. چون در آن وقت، اسماء بنت عمیس كه پیشتر همسر جعفر طیّار بود در خانه ابوبكر زندگی می‌كرد. بر توطئه ایشان مطلع شد، كنیزك خود را گفت: برو به خانه علی و فاطمه علیهاالسلام به دور خانه ایشان بگرد و این آیه را بخوان. " وَ جاءَ رَجُلُ مِن اَقصَا المَدینَةِ یَسعَی قَالَ یا مُوسَی اِنَّ المَلاَ یَاتَمِروُنَ بِکَ لِیَقتُلوکَ فَاخرُج اِنّی لَکَ مِنَ النّاصِحِین."(سوره قصص؛ آیه 20) چون كنیزك آمد و این آیه را خواند، علی علیه السلام فرمود: به خاتون خود بگو: خدا تو را رحمت كند، ایشان قدرت آن ندارند، اگر ایشان مرا بكشند چه كسی با ناكثان و قاسطان و مارقان قتال خواهد كرد. پس حضرت وضو ساخت و به مسجد رفت و مشغول نماز شد. خالد بن ولید آمد و در پهلوی آن حضرت ایستاد، پس ابوبكر در اثنای نمازش پشیمان شد، ترسید كه اگر علی علیه السلام شمشیر بكشد؛ اول او را بكشد، پس تشهدش را بسیار طول داد تا آن كه نزدیك شد تا آفتاب در آید، زیرا می‌ترسید كه اگر سلام بگوید خالد به گفته او عمل كند و فتنه‌ای بر پا شود، پس پیش از سلام نمازش گفت: ای خالد! مكن آنچه را گفته بودم، اگر بكنی تو را خواهم كشت.(كتاب سلیم بن قیس؛ ص 255/ احتجاج؛1/240) و این فتنه دفع شد.

 

علامه مجلسی می‌نویسد: در مدت زندگانی آن بانو علیهاالسلام بعد از پدر بزرگوارش، اختلاف نظر بسیاری میان خاصّه و عامّه می‌باشد، از شش ماه بیشتر و از چهل روز كمتر نگفته‌اند، و احادیث معتبر دلالت می‌كند بر آن كه بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پیغمبر، هفتاد و پنج روز بوده است. ابوالفرج اصفهانی در كتاب مقاتل الطالبیین از حضرت امام محمّدباقر علیه السلام روایت كرده است: مدت بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پدر خود؛ سه ماه بود.

 

همچنین شیخ صدوق روایت كرده است: چون از جانب حق تعالی خبر وفات آن سرور بانوان دو عالم دررسید، امّ ایمن را طلبید و- او معتمدترین زنان نزد آن بانو بود- فرمود:

 

ای امّ ایمن خبر وفاتم، به من رسیده، پس علی را برای من بطلب. چون حضرت امیرعلیه السلام حاضر شد، فرمود: ای پسر عمّ! تو را به انجام مواردی وصیّت می‌كنم. حضرت امیر علیه السلام فرمود: هر چه می‌خواهی بگو، فرمود:

 

وصیت‌های من اول آن است كه امامه دختر زینب را بعد از من به همسری برگزینی كه تربیت كننده فرزندان من باشد و برای ایشان در مهربانی همانند من است، و تابوتی برای من بساز مثل آنچه ملائكه برای من تصویر كردند و به من نشان دادند. حضرت فرمود: ای فاطمه به من بنما كه چگونه ایشان به تو نشان دادند؟ پس فاطمه علیهاالسلام روشی را كه ملائكه از جانب حق تعالی برای او وصف كرده بودند به آن حضرت نشان داد. پس فرمود: وصیت سوم من آن است كه در هر ساعت از شب و روز كه وفات نمایم، در همان ساعت مرا دفن كنی و تأخیر ننمایی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا كه بر من ستم كرده‌اند، بر جنازه من حاضر شوند و بر من نماز خوانند. حضرت امیر علیه السلام فرمود: چنین خواهم كرد.

 

پس آن بانوعلیهاالسلام در نیمه شب به ریاض جنّت انتقال یافت. حضرت علی علیه السلام در همان ساعت مشغول تجهیز و تكفین آن حضرت گردید. پس از آن كه از غسل و دفن فارغ شد، جنازه را بیرون آورده و جریدی از درخت خرما روشن كرده و با جنازه آن حضرت بیرون آمدند، تا آن كه در همان شب بر آن حضرت علیهاالسلام نماز گزارند و جسد مطهّرش را دفن كردند...(علل الشرایع؛185) علامه مجلسی می‌نویسد: در مدت زندگانی آن بانو علیهاالسلام بعد از پدر بزرگوارش، اختلاف نظر بسیاری میان خاصّه و عامّه می‌باشد، از شش ماه بیشتر و از چهل روز كمتر نگفته‌اند، و احادیث معتبر دلالت می‌كند بر آن كه بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پیغمبر، هفتاد و پنج روز بوده است. ابوالفرج اصفهانی در كتاب مقاتل الطالبیین از حضرت امام محمّدباقر علیه السلام روایت كرده است: مدت بقای آن حضرت علیهاالسلام بعد از پدر خود؛ سه ماه بود.(مقاتل الطالبیّین؛49)

 

 

در روز وفات آن حضرت نیز اختلاف نظر بسیار است، اكثر علمای امامیه گفته‌اند در روز سوّم جمادی الاول واقع شد. همچنین در سن شریف حضرت فاطمه علیهاالسلام در وقت وفات، اختلاف نظر بسیار است، اكثر روایات معتبر دلالت می‌كند بر آن كه سن شریف آن بانو علیهاالسلام در آن وقت، هیجده سال بوده، و قول صحیح و مشهور میان علمای امامیه همین قول است.

 

در كتاب روضة الواعظین روایت كرده‌اند كه حضرت فاطمه علیهاالسلام را بیماری شدیدی عارض گردید و تا چهل روز ممتد شد، چون خبر وفات آن حضرت علیهاالسلام به او رسید امّ ایمن و اسماء بنت عمیس و حضرت امیرالمؤمنین‌علیه السلام را حاضر ساخت و گفت: ای پسرعمّ! از آسمان خبر فوت به من رسیده و من عازم سفر آخرتم، تو را وصیت می‌كنم به چیزی چند كه در خاطر دارم.

 

حضرت امیر علیه السلام فرمود: ای دختر رسول خدا آنچه خواهی وصیت كن. پس بر بالین آن حضرت نشست و هر كه در آن خانه بود بیرون كردند. پس ساعتی هر دو گریستند. حضرت علی علیه السلام سر فاطمه علیهاالسلام را مدتی به دامن گرفت و به سینه خود چسبانید و فرمود:

 

هر چه می‌خواهی وصیت كن، آنچه فرمایی به عمل می‌آورم و امر تو را بر امر خود اختیار می‌كنم. فاطمه علیهاالسلام فرمود: خدا تو را جزای خیر دهد ای پسرعمّ رسول خدا، وصیت می‌كنم تو را اول كه بعد از من امامه را به عقد خود درآوری. او برای فرزندان من مثل من است. پس فرمود: برای من تابوتی قرار ده، زیرا كه ملائكه را دیدم كه صورت تابوت برای من ساختند. پس فرمود: باز وصیّت می‌كنم تو را كه نگذاری كه یكی از آنها كه بر من ستم كرده و حقّ مرا غصب كردند بر جنازه من حاضر شوند، زیرا كه ایشان دشمن من و دشمن رسول خدایند، و نگذاری كه احدی از ایشان و نه از اتباع ایشان، بر من نماز بخوانند، و مرا در شب دفن كنی، در وقتی كه دیده‌ها در خواب باشد. (روضة الواعظین؛151)

 

ابن شهرآشوب و دیگران روایت كرده‌اند چون خواستند كه آن حضرت علیهاالسلام را در قبر گذارند، دو دست شبیه دست‌های رسول خدا صلی الله علیه و آله از میان قبر پیدا شد، و آن حضرت را گرفت و به قبر برد.

 

در كشف الغمّه روایت كرده‌اند چون وفات حضرت فاطمه علیهاالسلام نزدیك شد، اسماء بنت عمیس را گفت: آبی بیاور كه من وضو بگیرم، پس وضو گرفت - به روایتی دیگر غسل كرد - و بوی خوش طلبیده و خود را خوشبو گردانید و جامه‌های نو طلبید، پوشید و فرمود:

 

ای اسماء! جبرئیل در وقت وفات پدرم از بهشت، چهل درهم كافور آورد، حضرت آن را سه قسمت كرد و یك بخش را از برای خود گذاشت و یكی را برای من و یكی را برای علی، آن كافور را بیاور كه مرا به آن حنوط كنند. چون كافور را آورد، فرمود: نزدیك سر من بگذار، پس رو به قبله خوابید و جامه‌ای بر روی خود كشید و فرمود: ای اسماء مدتی صبر كن، بعد از آن مرا صدا کن، اگر جواب نگویم، علی را طلب كن و بدان كه من به پدر خود ملحق گردیده‌ام.

 

اسماء ساعتی انتظار كشید، بعد از آن فاطمه علیهاالسلام را ندا كرد، صدایی نشنید، پس گفت: ای دختر مصطفی، ای دختر بهترین فرزندان آدم، ای دختر بهترین كسی كه بر روی زمین راه رفته است، ای دختر آن كسی كه در شب معراج به مرتبه قاب قوسین او ادنی رسیده است. چون جواب نشنید جامه را از روی مباركش برداشت، دید كه مرغ روحش به ریاض جنّت پرواز كرده است، پس بر روی آن حضرت افتاد و آن حضرت را می‌بوسید و می‌گفت: چون به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌رسی. سلام اسماء بنت عمیس را به آن حضرت برسان.

 

در این حال امام حسن و امام حسین علیهماالسلام از در آمدند و گفتند: ای اسماء! چرا مادر ما در این وقت به خواب رفته است؟ اسماء گفت: مادر شما به خواب نرفته ولیكن به رحمت خداوندی واصل گردیده است، پس حضرت امام حسن علیه السلام خود را بر روی آن حضرت افكند و روی انورش را می‌بوسید و می‌گفت: ای مادر با من سخن بگو پیش از آن كه روحم از جسد مفارقت كند، و حضرت امام حسین علیه السلام بر پایش افتاد و می‌بوسید و می‌گفت: ای مادر بزرگوار! منم فرزند تو حسین. با من سخن بگو پیش از آن كه دلم شكافته شود و از دنیا مفارقت كنم.

 

پس اسماء گفت: ای دو جگر گوشه رسول خدا بروید و پدر بزرگوار خود را خبر كنید و وفات مادر خود را به او برسانید. پس ایشان بیرون رفتند، چون نزدیك مسجد رسیدند صدا به گریه بلند كردند، پس صحابه به استقبال ایشان دویدند و گفتند: سبب گریه شما چیست ای فرزندان رسول خدا؟ حق تعالی هرگز دیده شما را گریان نگرداند، مگر جای جدّ خود را خالی دیده‌اید و از شوق ملاقات او گریان گردیده‌اید؟ گفتند: مادر ما از دنیا مفارقت نمود. چون امیرالمؤمنین این خبر را شنید، فرمود: بعد از تو خود را به كه تسلی دهم. (كشف الغمة؛2/122)

 

چون این خبر در مدینه منتشر گردید، شیون از خانه‌های مدینه بلند شد، و مردم جمع شده بودند و گریه می‌كردند و انتظار بیرون آمدن پیکر حضرت را می‌كشیدند. پس ابوذر بیرون آمد و گفت: بیرون آوردن آن حضرت را به تأخیر انداختند، پس مردم متفرق شده، برگشتند. چون پاسی از شب گذشت و دیده‌ها به خواب رفت، جنازه را بیرون آوردند، امیرمؤمنان و حسن و حسین علیهم السلام و عمّار و مقداد و عقیل و زهیر و ابوذر و سلمان و بریده و گروهی از بنی‌هاشم و خوّاص آن حضرت، بر آن بانوعلیهاالسلام نمازگزاردند و در همان شب دفن كردند. حضرت علی علیه السلام بر دور قبر آن حضرت هفت قبر دیگر ساخت كه ندانند قبر آن بانو علیهاالسلام كدام است.

 

به روایتی دیگر چهل قبر دیگر را آب پاشیدند كه قبر آن حضرت مشخص نباشد و به روایت دیگر قبر آن حضرت را با زمین هموار كرد كه علامت قبر معلوم نباشد؛ این کارها برای آن بود كه موضع قبر آن حضرت را ندانند و بر قبر ایشان نماز نخوانند و خیال نبش قبر آن را به خاطر نگذرانند.(روضة الواعظین؛151) به این سبب در مورد محل قبر آن بانو علیهاالسلام اختلاف نظر واقع شده است: بعضی گفته‌اند در بقیع نزدیك قبور ائمه بقیع است و بعضی گفته‌اند میان قبر حضرت رسالت و منبر آن حضرت دفن شده است، زیرا كه حضرت فرمود: میان منبر و قبر من باغی از باغ‌های بهشت است و منبر من بر دری از درهای بهشت است. اصّح آن است كه آن حضرت را در خانه خود دفن كردند، چنانچه روایت صحیح بر آن دلالت می‌كند. ابن شهرآشوب و دیگران روایت كرده‌اند چون خواستند كه آن حضرت علیهاالسلام را در قبر گذارند، دو دست شبیه دست‌های رسول خدا صلی الله علیه و آله از میان قبر پیدا شد، و آن حضرت را گرفت و به قبر برد.(مناقب ابن شهر آشوب؛ 3/414 با كمی اختلاف.)

 

 

مفضّل از حضرت صادق‌ علیه‌السلام سؤال نمود: فاطمه علیهاالسلام را چه كسی غسل داد؟ حضرت فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام غسل داد؛ زیرا كه فاطمه، صدیقه و معصومه بود، و معصوم را به غیر از معصوم غسل نمی‌دهد، چنانچه مریم را حضرت عیسی علیه السلام غسل داد.(علل الشرایع؛ ص184) از حضرت صادق علیه‌السلام پرسیدند: به چه سبب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، فاطمه علیهاالسلام را در شب دفن نمود؟ حضرت فرمود: برای آن كه فاطمه علیهاالسلام وصیّت كرده بود كه آن دو مرد اعرابی كه هرگز ایمان به خدا و رسول نیاورده بودند، بر او نماز نخوانند.(علل الشرایع؛ ص185) از حضرت علی علیه السلام. از علت دفن فاطمه علیهاالسلام در شب پرسیدند؟ فرمود: زیرا كه او خشمناك بود بر جماعتی و نمی‌خواست آنها بر جنازه او حاضر شوند، و حرام است بر كسی كه ولایت و محبّت آن جماعت را داشته باشد، كه بر احدی از فرزندان فاطمه نماز كند.(امالی شیخ صدوق؛ ص523)

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام روایت كرده است، هفت كس بر جنازه حضرت فاطمه علیهاالسلام نمازگزاردند: ابوذر، سلمان، مقداد، عمّاریاسر، خذیفه، عبدالله بن مسعود، و من امام ایشان بودم. (خصال؛361)

 

منبع:

بوی بهشت سوخته

 

برگزیده از كتاب جلاءالعیون علامه محمّدباقر مجلسی

منابع بیشتر

  1. شهادت حضرت فاطمه (س) - beytoote.com

    www.beytoote.com/religious/bozorgan-din/martyrdom-hazrat...

    شهادت حضرت فاطمه (س) لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام. در اوراق تاریخ. در منابع شیعه و سنی ...

  2. شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است.

  3. شهادت مادرمون حضرت فاطمه تسلیت باد... آجرک الله یا صاحب الزمان . فرستنده : Eyahgor b.l.a.k 219006.

  4. پيامک شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

    www.beytoote.com/fun/sms/testimony-sms-fatemeh.html

    فاطمه اكتفا به نامش نكنيدنشناخته توصيف مقامش نكنيدهركس که دراو محبت زهرا نيست علامه اگر ...

  5. حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود. خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود. ای که بستی راه را در کوچه ...

  6. بانک اشعار فاطمیه. شامل مراثی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از شاعران سرشناس کشور

  7. * اقوال مختلفی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام نقل شده است، قول معتبر کدام است؟

  8. زندگينامه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) آیه ی تطهیر: آيه 55 سوره ... " شهادت می‌دهم که جز ...

  9. مرثیه و مداحی حضرت فاطمه زهرا (س)

    www.aviny.com/Voice/marsieh/hazrat_zahra/hazrat_zahra_01...

    حضرت فاطمه (س) حضرت امام حسن (ع) ... مداحی و مرثیه شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

  10. مطالعهٔ بیشتر. After the Prophet: The Epic Story of the Shia-Sunni Split in Islam By Lesley Hazleton; دانشنامه شهادت فاطمه زهرا ...

  11. احادیث فاطمه زهرا سلام الله علیها (90 حدیث)

    hadithlib.com/guides/view/2/-فاطمه-زهرا-سلام...

    حضرت فاطمه عليهاالسلام : از دنياى شما محبّت سه چيز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن ، نگاه به ...

  12. لحظات وداع حضرت زهرا (س) در اوراق تاریخ حضرت زهرا (س) از نگاه امیرالمومنین (ع ...

  13. در مورد محل دفن فاطمه زهرا(س) نقل و قول های متفاوتی وجود دارد. در این مطلب، به چهار قول در این ...

  14. مؤسسه جهانى سبطين (ع) - sibtayn.com

    www.sibtayn.com/fa/index.php?option=com_content&view=...

    پیامک شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) (ایام فاطمیه) اس ام اس به مناسبت شهادت حضرت ...

  15. با سلام.اول شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت می گم و بعدم از سایت خوبتون ممنون

  16. ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گلچینی از مداحی های مداحان اهل بیت گردآوری ...

  17. ملکوت عشق - چگونگی شهادت حضرت فاطمه (ع) - الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم بصیرمان کن تا از مسیر ...

  18. اشعار فاطمی - حضرت فاطمه زهرا (س) - سلام من به تو یا صاحب الزمان مهدی(عج) - به آن گل زیبای مه ...

  19. خوش منظر ::... - Mahdi KHoshmanzar Qaramaleki ... شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها::.. شهادت حضرت ...

  20. در این نوشتار چهل حدیث منتخب از سخنان گهربار حضرت زهرا(س) انتخاب شده است.

  21. محفل اشــــک فاطـــــمه - دانلود مداحی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - الـسـ‗_‗ـلامُ عَـ ...

  22. روضه شهادت حضرت فاطمه کریمی 92 | یاس دانلود

    www.yasdl.com/tag/روضه-شهادت-حضرت-فاطمه...

    ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری دهه دوم فاطمیه 92 شهادت حضرت فاطمه زهرا ...

  23. شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - emam8.com

    www.emam8.com/1388-08-30-10-56-38/39-sh-h-zahra.html

    شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فیلتر عنوان نمایش # # عنوان مطلب ...

  24. شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) رابه محضر حضرت بقیه الله اعظم ومقام معظم رهبری وتمام شیعیان جهان ...

  25. نگاه منتظر - شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و ایام فاطمیه - بانک شعر امام زمان(عج)

  26. دانلود مداحی محمود کریمی به نام شهادت حضرت زهرا(س)۹۳ دانلود مداحی با لینک مستقیم زمینه ...

  27. شب شهادت حضرت زهرا(س) - یکشنبه 4/1/92 شب شهادت حضرت زهرا(س ... یا علی و فاطمه. مهدی ارسال شده ...

  28. دانلود مداحی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مادر بمیره زبانحال حضرت زهرا(س) به زینب کبری(س)؛ «از ...

  29. نحوه شهادت حضرت زهرا (س) - bultannews.com

    www.bultannews.com/fa/...شهادت-حضرت-زهرا-س

    عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان جزئیات شهادت حضرت زهرا (س) گفت: عمر به قنفذ دستور ...

  30. پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. امام صادق(ع) نیز درباره ...

  31. دانلود نوحه شب شهادت حضرت زهرا س فاطمیه 92 دانلود نوحه 92 صوتی و تصویری از محمود کریمی

  32. متن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می خواست رخش پیش عدو زرد نباشد ای کاش یکی بود در آن کوچه و ...

  33. علي بن عيسي اربلي داستان شهادت فاطمه (سلام الله عليها) را نقل کرده تاآنجا که مي گويد :

  34. درب خانه حضرت فاطمه زهرا ... آن خانه، خانه فاطمه (س) بود که این نوشتار کوتاه به وصف آن خواهد ...

  35. فاطمیه اول | شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها | سه شنبه 93/12/12 سخنران : حجت الاسـلام ...

  36. با سلام و عرض ادب فراوان و تسلیت شهادت حضرت زهرا ... حضرت فاطمه دستگیرتان باشد

  37. وبلاگ تخصصی حضرت زهرا(س) - پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا و ایام فاطمیه - وبلاگی جامع در مورد ...

  38. پایگاه خبری و اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شهر مقدس قم

  39. السلام علیک یا فاطمه الزهرا یا بنت رسول الله تصاویر با کیفیت عالب به مناسبت ایام فاطمیه ...

  40. حضرت فاطمه ... شهادت حضرت زهرا (س) بر شما تسلیت باد اس ام اس شهادت فاطمه زهرا,اس ام اس تسليت ...

  41. یاس کبود - اشعار شهادت درمورد حضرت زهرا(س) - ارباب ... اشعر در وصف مادر, حضرت فاطمه, ...

  42. متن روضه شهادت حضرت زهرا (س) ... مجید بنی فاطمه; متن اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) شب اول محرم ...

  43. : حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام

    daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page...

    علاقه پیامبر نسبت به حضرت فاطمه ... خبر شهادت آن حضرت فوراً در بین مردم انتشار یافت و مدینه یک ...

  44. حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام، دختر گرامی رسول ... شهادت حضرت فاطمه سلام الله ...

  45. فاطمه بنت محمد (۶۱۵ م. در مکّه - ۶۳۲ م. در مدینه) دختر محمد و خدیجه، همسر علی بن ابی‌طالب و ...

  46. ضمن عرض تسلیت پیشاپیش به مناسبت شهادت جضرت فاطمه سلام الله علیها به پیشگاه امام عصر (عج) و ...

  47. اس ام اس شهادت حضرت فاطمه (س) پیامک تسلیت

    3ali3.com/1391/02/04/اس-ام-اس-شهادت-حضرت...

    جمله ها و اس ام اس های تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) ورود به آرشیو پیامک ایام فاطمیه

  48. حضرت امام صادق (عليه ‏السلام) فرمودند: روز غدیر خم در میان روز هاى عید فطر و قربان و جمعه ...

  49. اس ام اس هاي, اس ام اس هاي جديد براي شهادت حضرت فاطمه, اس ام اس هاي تسليت, اس ام اس ها و پيامک ...

  50. جامع ترین گالری عکسهای مذهبی و اسلامی - حضرت فاطمه زهرا س - مجموعه ای عظیم

    1. شخصيت حضرت زهرا(س) در كلام وحي - Maghaleh

      rasoolnoor.com/modules.php?name=Maghaleh&pa=showpage2&...

      کوثر هشت معنا دارد که تمام آن معانى درباره حضرت صدیقه طاهره، فاطمه ... آیه تطهیر، شهادت ...

    2. متن روضه شهادت حضرت زهرا (س) - فاطمه جان ببین اگه راه داره - محمود کریمی متن روضه شهادت حضرت ...

    3. برچسب‌ها: اشعار فاطمیه, اشعار شهادت حضرت ... از ماتم تو فاطمه جان(س) گريه مي کنم .

    4. اس ام اس شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه. ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت / زهرایی و خورشید ...

    5. شهادت حضرت فاطمه (س) - taknaz.net

      www.taknaz.net/news_detail_26361.html

      شهادت حضرت فاطمه س لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام در اوراق تاریخ در منابع شیعه و سنی در ...

    6. بزم اشک - متن های ادبی شهادت حضرت زهرا

      bazmeashk.blogfa.com/tag/متن-های-ادبی...

      بزم اشک - متن های ادبی شهادت حضرت زهرا - هیئت قمر بنی هاشم (ع)

    7. شهادت حضرت فاطمه زهرا ... شهادت حضرت محسن(ع).سیلی زدن به بانو فاطمه(س).شکستن پهلوی بانو ...

    8. نحوه و چگونگی به شهادت رسیدن حضرت زهرا(س) چگونه بوده است؟ (با سند و مدرک موثق از اهل سنت) که می ...

    9. اس ام اس های مخصوص شهادت حضرت زهرا (س)

      www.mobp30.com/اس-ام-اس-های-مخصوص...

      مجموعه اس ام اس های زیبا و جدید مخصوص شهادت بانوی عالم حضرت فاطمة الزهرا (س) باد پاییزی اگر ...

    10. زیارت حضرت فاطمه(ع) - کلیات مفاتیح الجنان با ترجمه استاد حسین انصاریان - متن و ترجمه(صوتی)- با ...

    11. شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها

      www.lankarani.com/far/adv/view.php?ntx=001013

      The Official Website of Grand Ayatollah Fazel Lankarani ... بسم الله الرحمن الرحيم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله  عليها

    12. شعر در مورد ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

      www.taziehbadrood.loxblog.com/post/39/شعر در...

      شعر در مورد ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هادی اشتری ...

    13. شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) - sarbazaneislam.com

      www.sarbazaneislam.com/hazrate-zahra-shahadat.html

      شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بدون شك فاطمه عليهاالسلام به مرگ خدايى از ...

    14. دانلود مداحی ویژه ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) ----- کربلایی حمید علیمی wma: سینه زنی ...

    15. شعر شهادت حضرت زهرا(س) :: دلـــ تنگــ امام زمان (عج)

      deltang.blog.ir/tag/شعر شهادت حضرت زهرا(س)

      ۱۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «شعر شهادت حضرت زهرا(س)» ثبت شده است - تراوشات قلبیـ اَم ...

    16. درباره شهادت حضرت فاطمه (س) در اسناد معتبر تاریخی نقل قول های فراوانی است. زندگی نامه حضرت ...

    17. زندگی نامه حضرت زهرا

      banoyenemomne.blogfa.com

      زندگی نامه حضرت زهرا - سیره ی حضرت فاطمه ... مردی همسرش را به نزد حضرت فاطمه(س) فرستاد تا از ...

    18. پارس اس ام اس - اس ام اس شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - اس ام اس,اس ام اس عاشقانه,اس ام اس 95,اس ام اس ...

    19. محفل اشــــک فاطـــــمه - اشعار شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) - الـسـ‗_‗ـلامُ عَـ ...

    20. بوستان نور - شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) - اشعار و رنگ آمیزی مناسبتهای ملی و مذهبی - بوستان نور

    21. مقام والاي حضرت فاطمه زهرا(س) از منظر معصومين . مقام حضرت زهرا(س) فقط از منظر معصومين(ع) كه ...

    22. سایت حضرت فاطمه الزهرا(س)

      www.fatemato-zahra.blogfa.com

      سایت حضرت فاطمه الزهرا(س) - فاطمه الزهرا(س) فرموده اند:هر کس که به فکر خوشبختی ديگران باشد ...

    23. Karimi - Madar Madar Chera Emshab Bitabi ایام شهادت دخت مکرم نبی اسلام ، حضرت فاطمه زهرا سلام االله علیها را ...

    24. مادر بهشت

      www.varesansarallh.blogfa.com/cat-6.aspx

      مادر بهشت - اشعار مربوط به حضرت زهرا (س) - برگزیده ترین اشعار آئینی، مذهبی، دینی و هیئتی شعر ...

    25. تصاویر فاطمی - tathira.com

      www.tathira.com/Detail-vizhe.aspx?code=76&code-vizhe=6

      بازگشت به ویژه نامه فاطمیه 89 دو طراحی بسیار زیبا بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله ...

    26. پوستر / شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه فایل لایه باز (psd) ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ درتصاویر لایه باز

    27. دیگر آن خنده‌ی زیبا به لب مولا نیست همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست قطره‌ی اشک علی تا به ته ...

    28. تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) به سه روایت اصلی نقل شده است. همواره این پرسش مطرح بوده است که کدام ...

    29. ♥♥وبلاگ بزرگ یاران امام زمان(عج)♥♥ - ♥شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)♥ - ای کاش همه می دانستند ...

    30. شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای دریافت تصویر در ابعاد اصلی، روی تصویر بالا و ...

    31. متن و شعر تسلیت شهادت حضرت فاطمه س هرچه باشد من نمک پرورده ام دل به عشق فاطمه خوش کرده ام حج ...

    32. روضة الزینب (س) - ماجرای فدک و شهادت حضرت زهرا(س), , ... جعفر شهیدی، زندگانی حضرت فاطمه(ع) 2.

    33. متن روضه خوانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها-حاج ... اشعار شهادت حضرت عبدالله بن الحسن ...

    34. والپیپر های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا در این پست ؛ والپیپر هایی زیبایی به مناسبت شهادت ...

    35. شهادت حضرت زهرا س,شهادت حضرت زهرا س,بانک اشعار مذهبی حرم شاه - تقریبا هر روز به روز می شود

    36. دفاع مقدس - عکس ها و پوسترهای شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) - ایثار وفداکاری های دفاع مقدس - دفاع ...

    37. ... با توجه به نزدیک شدن شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)…,دانلود مداحی آذری در سوگ حضرت زهرا ...

    38. حضرت فاطمه زهرا(س)

      hazratefatemeh-s.blogfa.com

      حضرت فاطمه زهرا(س) - - حضرت فاطمه زهرا(س) ... کتاب «فاطمة الزهراء فی القرآن» به نوبۀ خود کتاب ...

    39. انشا در مورد شهادت حضرت فاطمه

      www.webshad.com/new/انشا-در-مورد-شهادت...

      با توجه به فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا ( ۵ اردبیهشت ۹۱ ) مقاله ای در این خصوص برای شما ...

    40. تسبيحات حضرت فاطمه زهرا(س)

      sarbazaneislam.com/hazrate-zahra-tasbihat.html

      تسبيحات حضرت فاطمه زهرا(س) ... شهادت حمزه براى ساختن دانه هاى تسبيح از تربت او استفاده شد.

    41. خادمان حضرت فاطمه زهرا(س) بجنورد

      www.fatemhzahra.blogfa.com/cat-26.aspx

      خادمان حضرت فاطمه زهرا(س) بجنورد - متن ادبی درباره ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) - بیت الا حزان ...

    42. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می فرمایند : خداوند دوری از تهمتها و نسبتهای نا روا را مانع از ...

    43. مداحی ترکی شهادت حضرت فاطمه (س) اس ام اس تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) فال روز دوشنبه 18 بهمن 1395;

    44. فاطمه زهرا (س) - hamshahrionline.ir

      www.hamshahrionline.ir/details/68610

      همشهری آنلاین: حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر (ص ... کم کم فاطمه (س) آستانه شهادت قرار گرفت.

    45. تصویر زمینه شهادت حضرت فاطمه زهرا,عکس ایام فاطمیه,پوستر دانلود پوسترهای گرافیکی ایام ...

    46. مداحی شهادت حضرت زهرا س با صدای علی فانی. فتو کلیپ شهادت حضرت فاطمه - علی فانی. دانلود مداحی ...

    47. به نقل از خبرآنلاين: تاريخ شهادت حضرت زهرا(س) به سه روايت اصلي نقل شده است. همواره اين پرسش ...

    48. اشعار درباره حضرت معصومه سلام الله ... شعر درباره حضرت فاطمه الزهرا(س) شعر درباره امام ...

    49. متن مجری شهادت حضرت فاطمه (س) نویسنده: بانوی سخن - ۱۳٩٠/٢/۱٤ . بسم الله الرحمن الرحیم

    50. شعر حضرت زهرا سلام الله علیها - ... شعر یوسف رحیمی برای شهادت حضرت فاطمه

      1. مجموعه تصاویر زیبا و گرافیکی برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ... شهادت حضرت فاطمه زهرا ...

      2. سید مجید بنی فاطمه

        www.chadorekhaki.com/?cat=13

        حاج سید مجید بنی فاطمه شهادت امام حسن عسکری ... حاج سید مجید بنی فاطمه شهادت حضرت رقیه ...

      3. به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بی تردید نام مبارک حضرت فاطمه ...

      4. مداحي,مراسم سينه زني شهادت حضرت فاطمه,داملود سينه زني سهادت حضرت فاطمه زهرا,دانلود مداحي ...

      5. زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا (س) و آنچه گذشت. قالت الزهرا (س): من اصعد الي الله خالص عبادته اهبط ...

      6. مطالب مرتبط : مجموعه نوحه و سینه زنی ایام فاطمیه (س) – بانوی بی نشان; دانلود نوحه و مداحی به ...

      7. شهادت حضرت فاطمه زهرا - shahroudi.net

        shahroudi.net/client/farsi/monasebatha/shahadat zahraa.php

        آنچه كه در پيش رو داريد پاسخى است به آنانيكه از روى جهل و يا از روى عناد شهادت حضرت زهرا ...

      8. اس ام اس و پیامک شهادت حضرت فاطمه(س)

      9. گلچین متن اشعار شهادت حضرت علی علیه السلام ... حاج سید مجید بنی فاطمه در قالب فایل word-pdf ...

      10. حضرت فاطمه(س) - maarefquran.org

        maarefquran.org/index.php/page,articleList/categoryID,417

        ردیف عنوان مقاله نویسنده کد; 1: جايگاه حضرت فاطمه و مريم (ع) در آيات و روايات(2) محمّد جواد ...

      11. اهل بیت غریب - شهادت حضرت زهرا(س) و شبهات - ... احادیثی از پیامبر(ص)مربوط به فاطمه الزهرا(س)

      12. تصاویر ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تصاویر ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تصاویر ویژه شهادت ...

      13. شهادت - شهدا - دفاع مقدس - شهدای گمنام - با ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)3 - دفاع مقدس - فرهنگ ...

      14. ذاکرین

        www.zakerin.ir

        میلاد حضرت زینب (س) آلبوم های تازه . ... شهادت امام سجاد (ع) ۱۳۹۵ حاج مهدی اکبری. ۲۲ دی ...

      15. منتظران مهدی(عج) - درباره ی شهادت حضرت زهرا(س) - ... زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

      16. آقای هدایتی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، به طور خلاصه و فشرده بفرمایید نظر ...

      17. زندگی نامه حضرت زهرا (س) به زبان ...

      18. تحقیق درباره شهادت حضرت فاطمه (س)

        setare.com/...درباره-شهادت-حضرت-فاطمه-س

        درباره شهادت حضرت فاطمه (س) در اسناد معتبر تاریخی نقل قول های فراوانی است. زندگی نامه حضرت ...

      19. اس ام اس های شهادت حضرت فاطمه (س)

        www.taknaz.net/news_detail_26481.html

        گر بمیران مرا جانان دوباره جان دهد می دهم صد بار دیگر جان برای فاطمه یا فاطمه الزهرا ...

      20. اشعار شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) (5) اشعار وفات حضرت ام البنین (س) (10) وفات حضرت ابوطالب (ع) (6)

      21. یاس کبود - اشعار شهادت حضرت علی ... چند سالی هست بعد ماجرای فاطمه لرزشی افتاده بر آن شانه های ...

      22. ˙• منبرک •˙ - 20داستان كوتاه از زندگي حضرت فاطمه زهرا عليها سلام , منبرهای کوتاه 2 دقیقه ای ...

      23. فقط یک فرقه بر حق است - شهادت حضرت فاطمه (س)در روایات اهل سنت -

      24. دانلود غمگین ترین آهنگ های ایرانی - شهادت حضرت فاطمه - آهنگ غمگین,دانلود آهنگ غمگین,دانلود ...

      25. سخنان و جملات زیبا-حکایات-اطلاعات عمومی - پیامکهای شهادت حضرت فاطمه(س) - سخنان زیبا-چیستان ...

      26. مبلغ - شهادت حضرت فاطمه(س) - moballeq.ir

        www.moballeq.ir/index.php/world/hazaratezahra/1608-2014...

        شهادت حضرت فاطمه(س) حدیث صحیح . قرآن و امام زمان (عج) هدف اصلی دشمن از بین بردن ماندگاری ...

      27. شهادت حضرت فاطمه - سلام الله علیها - مسأله مهمی برای تاریخ حیات اسلام بحساب می آید، وسیله ...

      28. پیامک شهادت حضرت فاطمه زهرا - روضه نیوز

        www.rozenews.com/...شهادت-حضرت-فاطمه-زهرا-

        در حریم فاطمیّه مرغ دل پر می زند/ ناله از مظلومی زهرای اطهر می زند: پیامک شهادت حضرت فاطمه زهرا

      29. کارت پستال روز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)

        www.samatak.com/photos/postcard/martyrdom-fatima-masomeh...

        کارت پستال روز شهادت حضرت فاطمه معصومه س وفات حضرت معصومه س کارت پستال وفات حضرت معصومه س ...

      30. بسته شعری ویژه شهادت حضرت زهرا س

        wtaar.com/search/بسته+شعری+ویژه+شهادت...

        پیامک های تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) شعری از حضرت علی در فراق یار: ...

      31. روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) چه روزی ...

      32. فاطمه ، فاطمه است... - داستان کودکانه : زندگی حضرت فاطمه (ع) - السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة

      33. جلسه کامل شب شام سوم شهادت حضرت فاطمه ( سلام الله عليها) ۱۳۹۱که تو هیئت مکتب الرضا(ع) ...

      34. آقای زمانی اهنگ حضرت مهتاب را در شب شهادت حضرت فاظمه ... اجر تون با خانم فاطمه زهرا سلام الله.

      35. فیلم / تعزیه شهادت حضرت زهرا (س)3

        film.tebyan.net/NewIndex.aspx?pid=150314&MusicID=67251

        قسمت سوم از تعزیه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در وصف مظلومیت یادگار رسول الله در مدینه النبی ...

      36. « دیوان اشعار فاطمیه

        www.divane-fatemie.blogfa.com

        22-شهادت حضرت محسن بن ... حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) در تعريف امام علي - عليه السلام ...

      37. مداحی و مصیبت خوانی سوزناک در سوگ شهادت حضرت بی بی فاطمه ... صفات آسمانی حضرت فاطمه ...

      38. یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب - افسانه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها توسط عُمر و ابابكر!!!

      39. زندگینامه - زندگینامه ی حضرت فاطمه زهرا (س) - يك وبلاگ مفيد براي ... ۲۵٫ شهادت فاطمه زهرا ...

      40. آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امشب با حضور رهبر معظم انقلاب ...

      41. حاج سعید حدادیان جلسه هفتگی 92/11/19 حسینیه حضرت فاطمه ... بنی فاطمه شهادت حضرت فاطمه ...

      42. ... گلچین شور سینه زنی جواد مقدم94 شب شهادت حضرت ... جلسه هفتگی 92/11/25 حسینیه فاطمه زهرا ...

      43. فیش‌های حضرت زهرا(سلام الله علیها)

        farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1470

        شهادت امیرالمؤمنین ... متعددبودن نشانه‌های عظمت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌اللَّه‌علیها)

      44. اس ام اس جدید 92 - اس ام اس شهادت حضرت فاطمه

        smsing.blogfa.com/category/47/اس-ام-اس-شهادت...

        اس ام اس جدید 92 - اس ام اس شهادت حضرت فاطمه،اس ام اس عاشقانه,جدید,خنده دار,تولد,دلتنگی,زیبا ...

      45. ساری - مطالب حضرت فاطمه زهرا (س)

        mzare.mihanblog.com/post/category/34

        شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت . یکشنبه 23 اسفند 1394 | موضوع : وبلاگی ...

      46. شهادت حضرت زهرا(س), نویسنده: ,پر پر شدن یاس بوستان حضرت رسول(ص)؛ عصاره عصمت؛ آیینه پاکی؛ شافع ...

      47. ماجرای فدک و شهادت حضرت زهرا ... زد که اثر آن تا هنگام مرگ بر بدن حضرت باقی بود. پس فاطمه زهرا ...

      48. 14 فروردین شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها April fourteenth witness Fatima PBUH shahadat fatameh zahra salamollah alayha ...

      49. .::هادی آنلاین::. - دانلودمداحی و نوحه شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) - وبلاگ مذهبی ...

      50. برچسب ها - شهادت حضرت فاطمه س

        vareth.ir/fa/tag/1/شهادت حضرت فاطمه س

        شب شهادت حضرت زهرا(س) در هیئت ریحانة النبی(س) برگزار شد + گزارش

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 891
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 76
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 112
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 143
  • باردید دیروز : 77
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 10,630
  • بازدید کلی : 1,230,142